maandag 23 juli 2018

Week 30

Maandag 23 jullie.
Heel wat kilometers met de fiets gemaakt deze week. Wel een fiets met trapondersteuning.
Ik heb bijna 20.000 km met deze fiets gereden. Hij is vijf jaar oud. Het ging niet altijd vlekkeloos
met de accu. Alles is telkens keurig opgelost. Maar goed alles schijnt gemaakt te worden voor een wegwerp maatschappij. Ik ben een tevreden gebruiker en kan tijdens het fietsen weer praten.
De auto heeft geen airco meer is stuk, ook niet met alle ramen open. Want het is al weken warm uitzonderlijk voor ons land. Hij wordt gemaakt is kostbaar maar beter als een andere aanschaffen. We rijden er dan nog maar een poosje mee.
Daardoor legden we onze bezoekjes zoveel mogelijk af op de fiets. Heerlijk met dit weer.
Zondag enkele bezoeken afgelegd. Eerste naar een nieuw huis gaan kijken. De bewoner was er
erg blij mee, minder werk aan huis en tuin. Daarvoor zijn we door mijn geboortedorp gefietst. Telkens weer leuk ook veel herinneringen niet allemaal even fraai.
Het geboortehuis van mijn vader(een oude boerderij) wordt helemaal opgeknapt.
Het tweede bezoek enkele kilometers verder. Was weer enkele jaren geleden. Soms kan dat
niet anders. Geweldig bij deze mensen te zijn, zij heeft vroeger op mij gepast, en had toen
net verkering dus dat was wel luk konden ze samen oppassen. Heerlijk bijgekletst.
Vandaag de foto’s gemaakt voor Leeuwarden en de VOG.
Later bij werken en plaatsen.
Foto van onze lunchplek.
Vroeger zat hier het gemeentearchief. Dat is voor mij ongeveer 50 jaar geleden.
We hebben van een heerlijke lunch genoten. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten